Digitale werkplaats

Van mobiele website tot pitches en online netwerken

Vandaag ben ik bij de Digitale Werkplaats van Google geweest in de Zeelandhallen. De presentaties en workshops waren erg inspirerend. Ik heb veel goede tips gekregen hoe ik jullie nog beter van leuke informatie kan voorzien. Mijn mobiele website is doorgelicht en kan ik gaan verbeteren. Ik heb geleerd hoe je een korte pitch kunt geven en heb tips gekregen hoe ik de statistieken van mijn website kan gebruiken om jullie beter van dienst te zijn. Ook heb ik andere ondernemers ontmoet, zoals Jacqueline Schot. Zij is pedagoog in Middelburg en, net als ik, nog jong in het ondernemerschap. Naamsbekendheid is waar we hard aan werken. Uw hulp kunnen we hier goed bij gebruiken. 

 

Nu zit ik in de tuin, het is immers lekker weer, alles nog eens op een rijtje te zetten. Waar begin je als je zoveel goede tips hebt gekregen? Een van de adviezen die ik kreeg ik meer content op mijn website te plaatsen, zodat de Google-zoekmachine meer trefwoorden vindt en Eetkompas dus beter gevonden wordt als mensen zoeken naar een voedingsconsulent of voedingsadviseur. Ik weet dat deze woorden hetzelfde betekenen, maar door beide termen te gebruiken, is er meer kans op hits in de zoekmachines. (Heb ik vandaag geleerd.) Wat ik ook heb geleerd is dat www.eetkompas.nl ook op andere sites vermeld moet gaan worden. Online netwerken is dan ook een logische vervolgstap. Verder ga ik vanmiddag aan de slag met mijn mobiele website. Want hoe fijn is het, als u iemand spreekt tijdens een verjaardag of op een terrasje en Eetkompas komt ter sprake, dat u gelijk mijn website kunt laten zien? Dat zou toch mooi zijn? De site is mobiel al te lezen en zal in de toekomst alleen maar beter worden. Tips ontvang ik graag, ook als het niet (zo goed) werkt. 

 

De laatste workshop ging over naamsbekendheid. Patrick van Gils van TopPresentaties ging met ons aan de slag. Hij vertelde hoe belangrijk het is dat je de juiste woorden gebruikt. Hij gaf onder andere handvatten voor een 6 seconde pitch. En al zijn we nu digitaal, ik wil hem u toch presenteren. Mijn eerste pitch:

 

Ik ben Marielja en mijn bedrijf heeft Eetkompas. Met Eetkompas geef ik persoonlijk voedingsadvies, helemaal afgestemd op uw wensen en behoeftes. Ik geniet er van om mensen te helpen zich energiek(er) te voelen. Van welke voeding krijgt u energie? En welke voeding kost u eigenlijk alleen maar energie?

 

Geïnteresseerd om eens samen over deze vragen te praten? Klik dan op onderstaande button en lees wat ik voor u kan betekenen. 

Reactie schrijven

Commentaren: 0